Ochrona Danych Osobowych

Ochrona Danych Osobowych

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PACJENTA

PODDĘBICKIEGO CENTRUM ZDROWIA SPÓŁKI z o.o. z SIEDZIBĄ w PODDĘBICACH

 

Mając na względzie uregulowania zawarte w art. 13. ust. 1. oraz 2. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwanego dalej RODO) informujemy, że przetwarzamy dane osobowe pacjentów.

Zgodnie z art. 13. ust. 1. i 2. RODO informujemy:

Administratorem danych osobowych pacjentów jest Poddębickie Centrum Zdrowia Spółka z o.o.
z siedzibą w Poddębicach, adres: ul. Mickiewicza 16, 99-200 Poddębice (zwane dalej także
Spółka PCZ), z którym można się kontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: 99-200 Poddębice ul. Mickiewicza nr 16.
  • drogą poczty elektronicznej na adres: sekretariat@nzozpcz.pl

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (zwanego dalej IOD), z którym pacjent ma prawo kontaktować się drogą poczty elektronicznej na adres: sekretariat@nzozpcz.pl

Do IOD w Spółce PCZ można kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania danych osobowych pacjentów przez Administratora, w tym sprawy dotyczące realizacji praw pacjenta w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.

Do kompetencji IOD nie należy załatwianie innych spraw, jak np. udzielanie porad, przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach, udzielanie konsultacji czy rozpatrywanie skarg. Wnioski w tego typu sprawach należy kierować do Spółki PCZ listownie lub drogą elektronicznie (adresy jak powyżej).

Źródło pozyskiwania danych osobowych – objęcie opieką zdrowotną odbywa się poprzez zgłoszenie się pacjenta do Spółki PCZ w celu objęcia go opieką zdrowotną finansowaną z Narodowego Funduszu Zdrowia, komercyjną lub na podstawie umowy zawartej przez jego pracodawcę ze Spółką PCZ. Podanie danych jest dobrowolne. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym w przypadku skorzystania ze świadczeń medycznych. W związku z powyższym w przypadku odmowy podania tych danych, konsekwencją będzie nieudzielenie świadczenia medycznego za wyjątkiem stanów nagłych, zagrożenia życia lub zdrowia.

Celem przetwarzania danych osobowych jest do ochrona żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą w związku z wykonywaniem przez Spółkę PCZ działalności leczniczej zgodnie z ustawą
o działalności leczniczej, ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawą o systemie informacji w ochronie zdrowia, rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu
i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania. Do celów tych w szczególności należy: profilaktyka zdrowotna, diagnoza medyczna i leczenie, zapewnienie opieki zdrowotnej, zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, w tym rejestracja pacjentów, weryfikacja uprawnień do uzyskania świadczenia, zapewnienie zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego, w tym wystawianie zaświadczeń lekarskich. Przetwarzanie danych we wskazanych wyżej celach nie wymaga odrębnej indywidualnej zgody pacjenta. Podanie przez pacjenta takich danych jak numer telefonu lub adres e-mail jest zawsze dobrowolne i tylko w celu usprawnienia procesu udzielania świadczeń zdrowotnych (poinformowania go o dostępności wyników badań, przypomnienia o zaplanowanej wizycie, zabiegu lub przekazania informacji o odwołaniu wizyt. Dane osobowe pacjenta Administrator przetwarza również w związku
z prowadzeniem ksiąg rachunkowych lub rozliczeniami podatkowymi (w związku np. z wystawieniem faktur). Dane osobowe przetwarzane są w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wskazania faktów, ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest Spółki PCZ i pacjenta prawnie uzasadnionym interesem.

Zakres przetwarzania danych osobowych – W pierwszej kolejności na potrzeby objęcia opieką zdrowotną Administratorowi niezbędny jest następujący zestaw danych pacjenta: imię, nazwisko,
nr PESEL, płeć oraz data urodzenia (w przypadku osób nieposiadających nr PESEL), adres zamieszkania i korespondencyjny. W procesie udzielania świadczenia zdrowotnego Spółka PCZ sporządza dokumentację medyczną pacjenta, w której odnotowane są wszystkie informacje dotyczące procesu leczenia, w szczególności informacje o stanie zdrowia. W dokumentacji tej mogą znaleźć się informacje o danych szczególnych takich jak nałogi czy preferencje seksualne, jeżeli jest to niezbędne do prowadzenia procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

Prawa osoby, której dane osobowe dotyczą:

Zgodnie z RODO osobie, której dane osobowe dotyczą (gdy Spółka PCZ jest ich Administratorem) przysługuje prawo: dostępu do swoich danych w siedzibie Administratora oraz uzyskania od Administratora kopii swoich danych osobowych; dostępu do treści swoich danych oraz żądania ich sprostowania (poprawienia) jeżeli są błędne lub nieaktualne, ich usunięcia w sytuacji gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa
z zastrzeżeniem, że prawo do bycia zapomnianym nie znajduje zastosowania wobec danych osobowych pacjentów przetwarzanych na podstawie art. 9. ust. 2. lit h RODO, w tym w szczególności wobec danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej i innych przetwarzanych w oparciu
o ww. przesłankę – w związku z powyższym żądanie ich usunięcia spotka się z odmową zrealizowania przez cały wymagany przepisami prawa okres archiwizacji dokumentacji medycznej; ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z wyłączeniem przetwarzania danych w ramach dokumentacji medycznej i innych przetwarzanych w oparciu o ww. przesłankę; sprzeciwu wobec ich przetwarzania; wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy pacjent uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia RODO. Organem nadzoru jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki nr 2., 00-193 Warszawa).

Dane pacjenta będą udostępniane: na podstawie umowy powierzenia (np. dostawcom usług
i rozwiązań technicznych lub organizacyjnych, serwisantom sprzętów medycznych i informatycznych
– na czas przeglądów, napraw); podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa,
w tym w szczególności: podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, instytucjom i organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli; Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych, Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Zdrowotnego, ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom,
w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem; Ministerstwu Zdrowia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej – jako podmiotom odpowiedzialnym
za organizowanie, finansowanie, nadzór, sprawozdawczość nad wykonywaniem umów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych; podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie i w imieniu Administratora oraz osobom przez niego upoważnionym; instytucjom, organom, podmiotom, które mają prawo do przetwarzania danych osobowych na podstawie RODO, prawa krajowego, w zakresie niezbędnym do realizacji celów statutowych, w tym zdrowotnych oraz procesorom na podstawie zawartych przez Administratora umów powierzenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 28. RODO.

Na podstawie ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Administrator udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub opiekunowi prawnemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była dla niego osobą bliską, jego przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym, o ile przed zgonem pacjent nie skorzystał z przysługującemu mu prawa do złożenia sprzeciwu ujawniania tajemnicy informacji dotyczących udzielanych mu świadczeń zdrowotnych.

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych – dane osobowe pacjenta przetwarzane będą przede wszystkim na podstawie przepisów: art. 6. ust. 1. pkt c) oraz 9. ust. 2. lit. h) RODO, tj. w celu zapewnienia opieki zdrowotnej, co wynika z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w szczególności na podstawie ustaw o: działalności leczniczej, zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
i chorób zakaźnych u ludzi; świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby
i macierzyństwa; świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych; systemie ubezpieczeń społecznych; zawodach lekarza i dentysty; zawodach pielęgniarki i położnej oraz rozporządzeń Ministra Zdrowia w sprawie: zgłoszeń podejrzenia lub rozpoznania zakażenia, choroby zakaźnej lub zgonu z powodu zakażenia lub choroby zakaźnej; badań lekarskich ubiegających się
o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców a także na podstawie odrębnych przepisów szczegółowo regulujących udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Zgoda pacjenta będzie podstawą przetwarzania jego danych gdy Administrator jest uprawniony lub obowiązany do przetwarzania danych na podstawie wyraźnej zgody, a wynika to z odrębnych przepisów lub przywołanych powyżej aktów prawnych.

W przypadku przetwarzania danych na podstawie art. 6. ust. 1. lit. f) RODO (gdy przetwarzane jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowany przez Administratora lub przez stronę trzecią) prawnie uzasadnionym interesem Spółki PCZ jest zabezpieczenie i dochodzenie jej roszczeń oraz zabezpieczenie się i ochrona przed roszczeniami
ze strony pacjenta.

Okres przechowywania danych osobowych – zgodnie z przepisami ustawy o Prawach Pacjenta
i Rzeczniku Prawa Pacjenta, dane osobowe pacjenta będą przechowywane w:

  • dokumentacji medycznej – 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w tej dokumentacji,
  • dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia
    – 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
  • dokumentacji medycznej dziecka wytworzonej w okresie do ukończenia przez nie 2 roku życia
    – 22 lata licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
  • zdjęciach RTG – 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
  • skierowaniach lub zleceniach lekarskich – 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego podmiotem skierowania lub zlecenie lekarza a 2 lata licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie w przypadku, gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba, że pacjent odebrał skierowanie,
  • dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników – 30 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,

Wszelkie dane osobowe przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzane będą przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych pacjenta do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Na podstawie danych osobowych pacjenta Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania (profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się).

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

dla osób realizujących prawo pacjenta do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej
w Poddębickim Centrum Zdrowia Spółce z o.o. z siedzibą w Poddębicach

Zgodnie z art. 13. ust. 1. i 2. oraz art. 14. ust. 1. i 2. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniem dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwanego dalej RODO)1, informujemy:

Administratorem danych osobowych osób realizujących prawo pacjenta do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej, ustalone ustawą z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, jest Poddębickie Centrum Zdrowia Spółka z o.o. z siedzibą w Poddębicach, adres: ul. Mickiewicza 16,
99-200 Poddębice (zwane dalej także Spółka PCZ), z którym można się kontaktować w następujący sposób:

  • listownie na adres: 99-200 Poddębice ul. Mickiewicza nr 16.
  • drogą poczty elektronicznej na adres: sekretariat@nzozpcz.pl

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (zwanego dalej IOD), z którym można się kontaktować drogą poczty elektronicznej na adres: sekretariat@nzozpcz.pl

Do IOD w Spółce PCZ można kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania przez Administratora danych osobowych osób realizujących prawo pacjenta do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej, w tym sprawy dotyczące realizacji praw w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.

Do kompetencji IOD nie należy załatwianie innych spraw, jak np. udzielanie porad, przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach, udzielanie konsultacji czy rozpatrywanie skarg. Wnioski w tego typu sprawach należy kierować do Spółki PCZ listownie lub drogą elektronicznie (adresy jak powyżej).

Źródło pozyskiwania danych osobowych – dane osobowe udostępniono Spółce PCZ w związku
z upoważnieniem złożonym przez pacjenta w oświadczeniu dotyczącym: uzyskiwania informacji
o stanie jego zdrowia i planowanych oraz udzielonych świadczeniach zdrowotnych, uzyskiwania dostępu do dokumentacji medycznej oraz informacji w razie pogorszenia się stanu zdrowia pacjenta powodującego zagrożenie życia lub śmierci; lub udostępnianych Administratorowi przez osobę realizującą prawo pacjenta do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej.

Celem przetwarzania danych jest pozyskanie informacji komu Spółka PCZ może udzielić informacji o stanie zdrowia pacjenta i udzielonych mu świadczeń a także do kontaktu i korespondencji z osobą sprawującą dodatkową opiekę pielęgnacyjną. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, a także niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane osobowe dotyczą oraz żywotnych interesów innej osoby fizycznej.

Kategoria przetwarzanych danych osobowych – udostępnione Spółce PCZ dane to: imię i nazwisko, dane kontaktowe (adres dla korespondencji, nr telefonu), stosunek prawny osoby sprawującej dodatkową opiekę pielęgnacyjną do pacjenta.

Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa
a także procesorom – podmiotom przetwarzającym dane z upoważnienia Administratora. Odrębną kategorią odbiorców, którym mogą być ujawnione dane osobowe są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń2 oraz podmioty, z którymi Spółka PCZ zawarła umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Spółce PCZ systemów informatycznych.

Dane osobowe są przechowywane przez wymagany przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji medycznej.

Osobie sprawującej dodatkową opiekę pielęgnacyjną przysługuje prawo: żądania dostępu do swoich danych osobowych w siedzibie Administratora in pozyskiwania ich kopii; w przypadku gdy są błędne lub nieaktualne do ich sprostowania (poprawienia); ograniczenia lub sprzeciwu ich przetwarzania; usunięcia – gdy przetwarzanie nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki nr 2., 00-193 Warszawa), gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.

Przetwarzane dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać przetwarzanych danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

INFORMACJE KOŃCOWE

Zasady opisane w dokumencie maja zastosowanie od 25 maja 2018 r. – tj. od dnia rozpoczęcia stosowania RODO.

W celu stałego zapewnienia prawidłowego stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych  oraz w związku ze zmieniającymi się często przepisami prawa Zarząd Spółki PCZ zastrzegamy sobie prawo do ciągłego poprawiania i udoskonalania formy i treści informacji klauzul informatycznych.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych znajduje się na stronie: https: //giodo.gov.pl/234/id_art/9276/j/pl

1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1. oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r.,
str. 2.) – nazywanego dalej RODO.

2 Sytuacja dotyczy głównie podmiotów świadczących usługi doręczania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
w tym m.in. ePUAP w związku z § 8. ust. 2. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania

Monitoring Wizyjny

  1. W PCZ funkcjonuje monitoring wizyjny (dalej monitoring).
  2. Celem monitoringu jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i pacjentom PCZ oraz ochrona mienia znajdującego się na terenie PCZ.
  3. Administratorem systemu monitoringu jest PCZ.
  4. System monitoringu obejmuje zestaw składający się z: kamer rejestrujących obraz bez dźwięku, rejestrator zapisujący obraz na nośniku informatycznym, oprogramowanie pozwalające na obserwację zapisów.
  5. Monitoringiem objęty są: ciągi komunikacyjne oddziałów, poczekalnia i korytarz SORzIP, wejście główne do Szpitala, wjazd karetek (wiata), wejście na basen od strony parku oraz zbiornik z tlenem.
  6. Monitoringiem nie są objęte pomieszczenia, w których udziela się bezpośrednio pacjentom świadczenia zdrowotne, pomieszczenia: socjalne służące pracownikom, sanitarno-higieniczne, windy a także drogi publiczne.
  7. Monitoring pozostaje czynny całą dobę.
  8. Procedurę monitoringu, krąg osób odpowiedzialnych za jej przestrzeganie, osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie monitoringu oraz ochronę danych osobowych osób nim zarejestrowanych określa regulamin monitoringu ustalony Polityką Ochrony Danych obowiązującą w PCZ.
  9. Informacja o funkcjonującym monitoringu podana jest do publicznej wiadomości poprzez rozmieszczenie, przed wejściami do budynków PCZ oraz wewnątrz budynków, tablic z piktogramem kamer i stosowną klauzulą informacyjną.”

INFORMACJE KOŃCOWE

Zasady opisane w dokumencie maja zastosowanie od 25 maja 2018 r. – tj. od dnia rozpoczęcia stosowania RODO.

W celu stałego zapewnienia prawidłowego stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych  oraz w związku ze zmieniającymi się często przepisami prawa Zarząd Spółki PCZ zastrzegamy sobie prawo do ciągłego poprawiania i udoskonalania formy i treści informacji klauzul informatycznych.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych znajduje się na stronie: https: //giodo.gov.pl/234/id_art/9276/j/pl

 

Politykę Ochrony Danych Osobowych Poddębickiego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. można pobrać tutaj: Polityka Ochrony Danych Osobowych

Inspektor Ochrony Danych: Barbara Sobecka, email: sekretariat@nzozpcz.pl; tel.: 43 828 82 50

< POPRZEDNI WPIS

Odważni Wygrywają. Rak jądra - poradnik dla mężczyzn i ich bliskich

NASTĘPNY WPIS >

E-rejestracja

Poddębickie Centrum Zdrowia Sp. z o.o.
ul. Mickiewicza 16
Poddębice, 99-200

E-mail: sekretariat@nzozpcz.pl
Tel.: 43 828 82 50
Fax: 43 828 82 55

NIP: 8281409238
REGON: 101075971
KRS: 0000384815

Rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Pabianicach PA-CO-BANK
nr konta: 30 8788 0009 2022 0029 9606 0001

Certyfikaty

Logo DEKRA